Slidewiki

Έργο SlideWiki for collaborative learning design (ATHENA research center)

Διάρκεια: 05/2018 – 11/2018

To ψηφιακό περιβάλλον Slidewiki που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου SlideWiki EU Project – EU ICT-20-2015 Project SlideWiki (https://slidewiki.eu/) χρησιμοποιήθηκε από φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο μαθημάτων Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ και μελετήθηκε η ευχρηστία και η εκπαιδευτική δυναμική του.

Δημοσίευση

Moundridou, Μ., Zalavra, E., Papanikolaou, K. and Tripiniotis, A. Collaboratively Developing Open Educational Resources for Engineering Educators in SlideWiki. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), Vol. 9 No. 2, 2019.

Slidewiki

ΕΚΔΡΑΜΟ

Έργο ΕΚΔΡΑΜΟ (Ενίσχυση Κοινοτήτων ΔιεΡεύνησης μέσω Ανάλυσης Μαθησιακών αλληλεπιδράσεων και ΠαιγνιΟποίησης)

Διάρκεια: 09/2018 έως 2/2021

Το έργο χρηματοδοτείται από την Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης (ΕΕΔ) του ΕΛΚΕ της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., στα πλαίσια του προγράμματος «Ενίσχυση της Έρευνας στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.».

Δημοσιεύσεις

  1. Papanikolaou, K., Tzelepi, M., Moundridou, M., & Petroulis, I. (2020). Employing Social Network Analysis to Enhance Community Learning. In Kumar V., Troussas C. (eds), Intelligent Tutoring Systems. ITS 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol 12149. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-49663-0_41
  2. Tzelepi, M., Makri, K., Petroulis, I., Moundridou, M., & Papanikolaou, K. (2020). Gamification in online discussions: How do game elements affect critical thinking? In Proceedings of the 2020 IEEE 20th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT). Tartu, Estonia: IEEE. https://doi.org/10.1109/ICALT49669.2020.00035
  3. Petroulis I., Tzelepi M., Papanikolaou K. On the Design of Gamification Elements in Moodle Courses. In: Liapis A., Yannakakis G., Gentile M., Ninaus M. (eds) Games and Learning Alliance. GALA 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11899, 2019. Springer, Cham.

Το ερευνητικό έργο ΕΚΔΡΑΜΟ στοχεύει στη μελέτη μηχανισμών ενίσχυσης Κοινοτήτων Διερεύνησης (ΚΔ) σε ένα πλαίσιο μικτής εκπαίδευσης υποψήφιων εκπαιδευτικών, ως μέσο για την ποιοτική αναβάθμιση της μαθησιακής και διδακτικής εμπειρίας. Σκοπός είναι να σχεδιασθεί ένα ψηφιακό μαθησιακό περιβάλλον στην πλατφόρμα Moodle που να προωθεί την αυτενέργεια των εκπαιδευόμενων, τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση. Σε αυτό το περιβάλλον πρόκειται να ενταχθούν και αποτιμηθούν (α) μηχανισμοί ανάλυσης των πολυδιάσταστων μαθησιακών αλληλεπιδράσεων (learning analytics) που συντελούνται μεταξύ των μελών μιας ΚΔ και του ψηφιακού περιβάλλοντος, (β) μέσα παιγνιοποίησης (gamification-badges) για την ενίσχυση καλών πρακτικών, την ενθάρρυνση της εμπλοκής των μελών της κοινότητας και την συνακόλουθη γνωστική τους ανάπτυξη. Βασικό σκοπό του προτεινόμενου έργου -από όπου απορρέει και η πρωτοτυπία του- αποτελεί η σύνθεση μηχανισμών ανάλυσης αλληλεπιδράσεων και μέσων παιγνιοποίησης για την ενίσχυση καλών πρακτικών με βάση τη θεωρία των ΚΔ σε έναν ενιαίο μαθησιακό σχεδιασμό μικτής εκπαίδευσης.